عضویت

محتوای آموزشی

بخش وبلاگ سایت ما به عنوان یک منبع ارزشمند از دانش به روز و تجارب موفق در حوزه‌های مختلف شهرسازی و حمل و نقل برای عموم قرار می‌گیرد. این بخش شامل مقالات، ویدئوها و مطالب آموزشی است که به صورت هفتگی به‌روزرسانی می‌شود تا افراد علاقه‌مند به این حوزه‌ها بتوانند از آخرین دانش و تجارب موفق بهره‌مند شوند. در این بخش، شما قادر خواهید بود تا مقالات تخصصی از متخصصان و صاحب‌نظران معتبر در زمینه‌های شهرسازی و حمل و نقل را مطالعه کنید. مقالات با موضوعات گوناگونی از جمله برنامه‌ریزی شهری، حمل و نقل پایدار، فناوری‌های نوین در حمل و نقل، مدیریت ترافیک، و ارتقای کیفیت زندگی شهری هستند. علاوه بر این شما می‌توانید از تجارب موفق در این حوزه‌ نیز اطلاع یابید که شامل راهکارها و چالش‌هایی است که افراد و سازمان‌ها در زمینه‌های شهرسازی و حمل و نقل تجربه کرده‌اند.

پروژه های ایران و جهان

ویدئوهای آموزشی

Previous slide
Next slide

مقالات

دوچرخه سلاح پنهان علیه کوید ۱۹
شیوع ویروس کرونا، استفاده از وسایل نقلیه عمومی را به خطرناک‌ترین گزینه برای جابجایی تبدیل کرده است. در این شرایط، دوچرخه سواری می‌تواند به عنوان یک جایگزین ایمن و سالم برای حمل و نقل عمومی مطرح شود.
شهری برای پیاده‌روی، شهری برای زندگی
پیاده‌مداری می‌تواند به ایجاد شهرهایی باکیفیت‌تر و زندگی‌پذیرتر کمک کند. این امر به ویژه در شهرهایی که با مشکلاتی مانند آلودگی هوا، ترافیک و ناامنی شهری مواجه هستند، اهمیت بیشتری دارد.
نگاهی نو به حمل‌ونقل
حمل و نقل، یکی از عناصر اساسی در توسعه شهری است.برخلاف نگاه سنتی به حمل و نقل روش‌های نوین حمل و نقل، با استفاده از فناوری‌های جدید، می‌توانند به ایجاد شهرهایی پاک‌تر، ایمن‌تر و جذاب‌تر کمک کنند
هفت اصل برای ساختن شهرهای بهتر
طراحی شهری مناسب، می تواند به مقابله با پراکنده رویی کمک کند. طراحی شهری مناسب، باید بر روی ایجاد شهرهایی با تراکم بالا، دسترسی آسان به خدمات شهری و حمل و نقل عمومی، و شبکه های حمل و نقل پایدار تمرکز کند.
خودروی خودران
هوشمندتر شدن خودروها، مسیر جدید پیش روی ما است.خودروهای خودران، می توانند به بهبود حمل و نقل شهری کمک کنند. این خودروها، می توانند به کاهش تصادفات، ترافیک و آلودگی هوا کمک کنند و کیفیت زندگی را بهبود بخشند.
چهار راه برای ساختن شهرهای پیاده‌مدار
شهرها باید با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری مناسب، به توسعه پیاده‌مداری در مناطق مختلف شهر توجه کنند. این امر می‌تواند به بازیابی فضاهای شهری و ایجاد شهری زیباتر، سالم‌تر و پایدارتر کمک کند.
توسعه پایدار، راهکاری برای آینده بهتر
جهان امروز با چالش‌های جدی زیست محیطی، مانند تغییرات آب و هوایی وآلودگی مواجه است. این چالش‌ها، آینده بشریت را تهدید می‌کنند. توسعه پایدار، می‌تواند به مقابله با این چالش‌ها کمک کند و آینده‌ای پایدار و مطمئن برای بشریت فراهم کند.
آیا ترافیک حل‌شدنی است؟
ترافیک، یکی از بزرگترین مشکلات شهرهای امروزی است. این معضل، باعث کندی حرکت وسایل نقلیه، آلودگی هوا، افزایش مصرف سوخت و افزایش هزینه‌های حمل و نقل می‌شود. شیوه‌های نوین حمل و نقل راهکار حل این معضل هستند.
اوبر داستان يك موفقيت چشمگير
خودرو اشتراکی، مانند اوبر یک مدل حمل و نقل نوظهور است که می‌تواند به کاهش ترافیک، آلودگی هوا و مصرف سوخت کمک کند. این مدل، هنوز در مراحل اولیه توسعه است ، اما پتانسیل زیادی برای بهبود حمل و نقل در شهرهای بزرگ دارد.

مقالات برنامه ریزی شهری

مقالات حمل و نقل و ترافیک

پر بازدیدترین مقالات

خبرنامه شهر سبز

شما میتوانید با عضویت در خبرنامه شهر سبز, اخبار سایت را پیگیری نمایید. تنها کافی است ایمیل خود را برای ما ارسال نمایید و یا از طریق پروفایل کاربری خود گزینه دریافت خبرنامه شهر سبز را فعال نمایید.

به شهر سبز خوش آمدید
در صورت نیاز به پشتیبانی سایت
درخواست خود را برای ما ثبت کنید
جهت عضویت در سایت فرم زیر را پر نمایید.
جهت عضویت در سایت فرم زیر را پر نمایید.

به زودی ...